LInks

apeldoorn.nl/ - Site van de gemeente Apeldoorn.
Apeldoorn en de oorlog - Apeldoorn en de Tweede Wereldoorlog.
Apeldoorns Gidsen Collectief - Site van het Apeldoorns Gidsen Collectie: verzorgen van wandelingen en bustochten in en rond Apeldoorn.
Beeldbank WO2 - Allerlei interessante fotos van Apeldoorn tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn hier te vinden. Vul in het zoekvak 'Apeldoorn' en klik op “zoek”: er verschijnen heel veel mooie zoekresultaten.
www.biografischwoordenboekgelderland.nl - Biografisch Woordenboek Gelderland: beschrijving van veel historisch belangrijke Gelderlanders zijn hier te vinden.
CODA/Apeldoorns Archief/Beeldbank- Collectie van het archief van CODA. Deze beeldbank bevat heel veel historische foto’s.
debunkervan6eneenkwart.nl- De VOA was betrokken bij de restauratie van de bunker. Inmiddels is het beheer van deze plek overgenomen door de stichting Apeldoornse monumenten.
http://elzeluikens.spaces.live.com - Blog gewijd aan Napoleon Bonaparte en de eerste Nederlandse koning Willem I.
erfgoedplatform.nl - Samenwerking van cultuurhistorische organisaties.
erfgoedplatformapeldoorn.nl/nieuwsbrief/ - Abonneer je op "Ruimte voor Erfgoed", de Nieuwsbrief van het Erfgoedplatform Apeldoorn. Je ontvangt dan maandelijks de heel interessante digitale nieuwsbrief.
fotoarchief.nu - Dia's van Apeldoorn en andere steden (1938-1968)
geheugenvanapeldoorn.nl - Verzamelplaats voor iedereen die geïnteresseerd is in de geschiedenis van Apeldoorn en omgeving. Plattegrond vergroten, op een straat klikken en u ziet foto's.
https://www.geldersarchief.nl/- De geschiedenis van Gelderland op één heel overzichtelijke site samengebracht. Foto’s, films, persoonsregisters etc. etc.
Gelderland in beeld - Ansichtkaarten van heel Gelderland.
https://www.henk-weltje.nl/ - Veel informatie over geschiedenis van Apeldoorn.
www.indischerfgoed.nl/- Site van de stichting die zich ten doel stelt de culturele erfenis van het voormalig Nederlands-Indië te behouden, bekendheid te geven en verder te ontwikkelen voor de huidige en volgende generaties.
Juliana Ziekenhuis - Site over het vroegere Juliana ziekenhuis: met o.a. oude fotos en verhalen.
Klein Seminarie - Geschiedenis en oude fotos van het Klein Seminarie dat gevestigd was aan de Arnhemseweg. www.lohuizerbrink-epe.nl - Epe en omgeving.
www.lohuizerbrink-epe.nl - Epe en omgeving
http://www.lo-lkp.nl/ - Het Grote Gebod. Gedenkboek van het verzet in LO en LKP tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Marechaussee nostalgie - o.a. veel foto's van de Willem III kazerne.
Mijn Gelderland - Verhalen uit de geschiedenis van Gelderland.
monumentenwacht-gld - Stichting Monumentenwacht Gelderland. Deze site licht het werk van deze particuliere organisatie toe. De stichting richt zich op het behoud van monumentale gebouwen.
monumentwoestehoeve.nl - Herdenkingsplek van de moord op 117 vaderlanders als reactie van de Duitsers als represaille voor de “aanslag op Rauter”.
muziektentapeldoorn.nl - Muziektent Oranjepark. In deze muziektent treden geregeld muzikanten van diverse pluimage op.
Neem een kijkje bij Oud-Apeldoorn - Oude foto's en ansichtkaarten, etc. van Apeldoorn.
www.ohv-demarke.nl - Oudheidkundige Vereniging de Marke. Deze vereniging heeft als doel het bevorderen van kennis van- en belangstelling voor de historie en cultuur van onze dorpen en de bevolking. Het betreft de dorpen Beekbergen, Brummen, Eerbeek, Hall, Hoenderloo, Klarenbeek, Loenen & Ugchelen.
Onbekend in Nederland - Site, met onbekende ansichten en fotokaarten, ook Apeldoorn. Weet u waar het is?
Orden, - Fotos en verhalen over deze wijk in Apeldoorn vastgelegd in heel overzichtelijke site.
Parkenbuurt.nl - Site over de Apeldoornse Parkenbuurt: mooie fotos en verhalen over de huizen en bewoners van deze buurt.
SAM - Stichting Apeldoornse Monumenten: deze stichting wil Apeldoornse monumenten behouden maar ook allure in de stad terugbrengen.
Sloopgek.nl - Met fotos van gesloopte gebouwen o.a. Apeldoorn
SPOORBUURT Facebook - Facebookpagina Apeldoorn Spoorbuurt is een groep voor het plaatsen van nostalgische foto's e.d. van de Apeldoornse spoorbuurt.
Stichting Apeldoorns Kanaal- Een site van de stichting die zich inzet voor een koers gericht op een volledig herstel van het kanaal in zijn oude luister.
Stichting Dwangarbeiders Apeldoorn 40 - 45 - Deze Stichting heeft als doelstelling de herinnering in stand te houden van de razzia’s die in 1944 in Apeldoorn hebben plaatsgevonden. Op website willen ze de mensen informeren omtrent de omstandigheden waarin en waaronder men als dwangarbeider heeft moeten zien te overleven.
Ugchelen beeldbank - Afbeeldingen van historisch Ugchelen.
waterloostation.nl - Geschiedenis van de Apeldoornse popcultuur.
Welkom in Ugchelen - Site met heel veel gegevens over dit actieve dorp en zijn inwoners.